Cultuur snuiven

12 april 2019 - Kenton-on-Sea, Zuid-Afrika

Vandaag was een drukke dag op de Bushwillow school. Op vrijdag hebben zij altijd een creatieve dag, dus vandaag stond een muziekworkshop met inheemse instrumenten op het programma en het maken van maskers voor de musical de Lion King. Van leeuwen tot hyena’s, van zebra’s tot springbokken, olifanten, Rhino’s noem maar op. Het begin voor de kostuums is er inmiddels! Nu nog kleding verzamelen, stof kopen, en hier en daar wat maken. Er is een naai initiatief gestart, dus dat komt mooi samen.

Daarnaast volop scenes, liedjes en dansjes geoefend met de kinderen. Het wordt al wat, maar we zijn er nog lang niet. Kids hebben de teksten mee naar huis, zodat ze - op eigen verzoek - na school en in de weekenden hun teksten kunnen instuderen. Helemaal top! Oh ja, en Porscha heeft heerlijke  roastkoek (geen idee hoe ik dit moet schrijven) gemaakt. Soort van broodje gegaard boven een vuurtje. Tasted like heaven!

Onze week zat er om 15 uur op. Nog even naar het strand geraced, want het was 30 graden vandaag. Vanavond nemen we een lekker wijntje op onze eerste week hier in Kenton. Hebben we wel verdiend! Morgen gaan we naar Addo National Park, zien of we een olifant of een van de andere Big Five kunnen spotten!

Fijn weekend!

1. Margreet Schuil:
    12 april 2019
    Wauw, wat gaaf zeg! Ik word heel blij van jullie verslagen. Leuke foto van jullie samen!!!
    Fijn weekend! X
  2. Judith:
    12 april 2019
    Wat een leuk verhaal en mooie foto’s weer.
    Veel plezier nog en tot het volgende reisverslag🐘🦏🐅🐆🐂
  3. Alien:
    12 april 2019
    Leuk om te lezen! Ook hier is het weekend, maar toch een heel klein beetje anders...
    Geniet ervan!!!
  4. Dianne Sluiter:
    12 april 2019
    Leuk verslag weer. Fijn weekend en geniet ervan!!
  5. Yvonne:
    13 april 2019
    Lees nu net jullie verslag van deze week. Al veel gezien , mooie plekken, en ook de musical wordt vast gaaf. Tof dat ze ook zo enthousiast zijn!
    Hoeveel leerlingen doen er nu mee?
  6. Rins:
    13 april 2019
    Wat leuk om jullie belevenissen te lezen. Gaaf hoor😘
  7. Willy:
    hallo dames.
    wat een leuke foto's ik had ze nog niet gezien.en wat een prachtig land, groetjes Willy
  8. Heidi Schuring:
    27 april 2019
    gezellig dames! 30 graden. Heerlijk. En wat een leuke foto met die hoeden.