Hakuna Matata... means no worries

19 april 2019 - Hogsback, Zuid-Afrika

Hallo, het heeft even geduurd maar hier zijn we weer. We hebben het ook best druk eigenlijk. De weekdagen vliegen om op school en eerlijk gezegd. Het is echt hard werken met de kinderen maar ze doen echt zo hun best....  We worden steeds weer verrast door ‘onze’ kinderen. Teksten worden ook ‘s avond, thuis geleerd. Er wordt gewerkt aan maskers, kleding wordt geleend, decor wordt gemaakt van oude lakens met verf, instrumenten worden in elkaar geknutseld met doppen van colaflesjes en van kalebassen gemaakt                        (klinkt geweldig!)  Echt iedereen - ook de teachers en ouders - dragen hun steentje bij om de musical een succes te laten worden. Lion King, here we come!!

Wat dan echt niet helpt is dat je op woensdag geen stroom hebt. Van 05.30 - 20.30 uur ligt dan echt alles op zijn gat (vanaf 18.00 in het donker). We lachen er hard om en kruipen maar vroeg in bed, wat overigens iedereen dan doet hier. Om 18 uur is het hier aardenacht.

Donderdagmiddag na school zijn we naar The Edge in Hogsback gereden. Op Goede Vrijdag was er geen school. Een prachtig bergachtig gebied waar wij echt op die rand een kamer hadden geboekt. We vielen haast van de aarde, zo afgelegen. Om er te komen was al een avontuur. Mijn hemel wat een (geen dus) wegdek vol met grote kuilen en stenen en een steile helling op. Eenmaal aangekomen leek het of we in Alaska waren....De receptioniste droeg een grote ijsmuts en een sjaal tot over haar neus want ja..... het is winter (lees 19 graden). Vandaag overdag was het ruim boven de 25 graden, maar mutsen en sjaals bleven op. Echt om te gillen!

Maar goed, wij zijn lekker in ons t-shirt in dat mooie gebied een hike gaan doen om daarna terug te rijden naar ons plekkie in Kenton.

Het Paasweekend brengen wij door in het Boesman riviergebied met diverse game drives op het programma. Geen Paaseieren zoeken, maar hopelijk vangen we wel een glimp op van een neushoorn, of het lukt horen jullie nog.

Fijne Pasen!

1. Robert:
    19 april 2019
    Lekker muts op en sjaals!!! Genieten meiden!😘
  2. Judith:
    19 april 2019
    Wat weer een mooi stukje over jullie belevenissen. Fijne paasdagen en ik heb vandaag ook een aantal van de big five gezien.....in Wildlands adventure Zoo Emmen😜
  3. Charlotte schuring:
    Gaaf hoor rakkers !!!❤️💗
  4. Laura:
    20 april 2019
    Ben benieuwd wat jullie allemaal tegenkomen dit weekend op jullie game drives, veel plezier!
  5. Dianne Sluiter:
    20 april 2019
    Leuk stukje weer. Fijne paasdagen en geniet er samen van!!
  6. Margreet Schuil:
    21 april 2019
    Wat een leuke foto's. En wat weer leuk om jullie belevenissen te kunnen volgen. Fijne Paas! Het is hier werkelijk fantastisch weer! Echt genieten ook! Tot de volgende keer X
  7. Rins:
    21 april 2019
    Ennnnnnn, de neushoorn al gespot? Fijne paasdagen en veel plezier 😘
  8. Per:
    21 april 2019
    Wat een mooie voortgang bij de musical! Het wordt vast fantastisch! Fijne Pasen!
  9. Danielle Janssen:
    22 april 2019
    Bedankt voor jullie update! Geweldige foto’s en mooie verhalen. Benieuwd naar het volgende verslag. Hier in Angeren alles rustig Angela!🌞🤗genieten dames x
  10. Danielle:
    23 april 2019
    Wat leuk om jullie verhalen weer te lezen. Succes met de verdere voorbereidingen van de musical en lekker blijven genieten!!!
  11. Margreet Schuil:
    23 april 2019
    Ik hoop dat jullie goede Paasdagen hebben gehad met goede game drives.
    Nu weer verder met de voorbereidingen. Succes!
    Dikke tut voor jullie.
  12. Hennie wietze:
    24 april 2019
    ook hier druk, maar ziet er allemaal fantastisch uit. Had ik het geweten dat jullie de lion king gingen doen, wij hadden nog kostuums van rabecca haar groepje
  13. Heidi Schuring:
    27 april 2019
    Dat masker! wat mooi. Het wordt fantastisch, kan niet anders. En idd de mutsen en sjaals wat een giller. Heerlijk het avontuur wat jullie beleven. Ik zou zeggen Hakuna Matata.